piątek, 3 sierpnia 2012

"Elementarz astrologiczno-chirologiczny" Genowefa Sztajer, Zornica Samardżijewa


Ilość stron: 176

 

„Bieg gwiazd, zapowiada przyszłość” Plotyn


Bardzo interesują mnie wszystkie zagadnienia z dziedziny ezoteryki. Naturalnym jest, więc że astrologia była moją pierwszą pasją. Łatwo dostępne informacje o niej wzmagały moją ciekawość. Dlatego z entuzjazmem sięgnęłam po książkę, którą uznałam za podręcznik do astrologii i chirologii. Niestety, rozczarowałam się.

Astrologia to nauka o położeniu ciał niebieskich przy założeniu, że ich ułożenie i korelacje mają wpływ na ludzkie życia. Natomiast chirologia polega na badaniu wnętrza dłoni. Połączenie tych dwóch dziedzin powinno sprawić, że horoskop będzie dokładniejszy i bardziej wiarygodny. Tytuł – elementarz wskazywał na to, że jest to książka przedstawiająca podstawy tych nauk w przystępnej dla każdego formie. Owszem, ta publikacja do tego aspiruje. Jednak według mnie nie wyszło.

Po pierwsze, książka nie wprowadzała nas stopniowo w arkany tej wiedzy tajemnej. Było całe mnóstwo specjalistycznych pojęć, które owszem były wyjaśnione w późniejszych rozdziałach, ale co się naszukałam, to moje.
Pomijając te specjalistyczne definicje została nam zaserwowana wiedza naprawdę podstawowa. Mam teraz wiedzę niewiele większą, niż przed przeczytaniem książki.

W ostatnim rozdziale mamy te teoretyczną wiedzę wykorzystaną w praktyce. Prawdziwi ludzie zostają zanalizowani pod względem dłoni i układu planet.

Spróbowałam zinterpretować swój horoskop. Niestety, zostałam uraczona sprzecznymi informacjami. To znaczy, jestem kobietą o wielu twarzach :-), jednak bez przesady. Z horoskopu wynikało, że posiadam wykluczające się cechy charakteru. Przez to ta książka straciła w moich oczach wiarygodność.

Uważam, że studio Astropsychologii oferuje inne książki na ten temat, o wiele bardziej rzetelne i zrozumiałe.
3/10 (słaba)

Za książkę dziękuję wydawnictwu: 

15 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie interesuję się ezoteryką, więc jestem pewna, że nie sięgnę po tę książkę. Poza tym niska ocena świadczy o niezbyt wysokim poziomie tej pozycji, więc nie będę miała nawet wyrzutów sumienia. ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. niestety nie moja tematyka, a i ocena końcowa nie powala, więc pass

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytam koleją recenzję takiej książki i mnie po prostu odrzuca. Niestety, nie interesuje mnie taka tematyka i to jest największy problem...:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie moja tematyka więc na pewno nie sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Yyy jednak spasuje ,)
    Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja ponownie spasuję. Mnie ezoteryka nie interesuje kompletnie. Przeżywałam fascynację tą dziedziną w czasach gimnazjum, ale dosyć szybko mi ona przeszła. Obecnie podchodzę do podobnej tematyki bardzo sceptycznie. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. No cóż, skoro nawet Ty nie doceniłaś tej książki, więc i pewnie ja bym jej nie doceniła. Poradniki żeby były dobre to muszą być zrozumiale napisane. Nie sądzę bym sięgnęła po tę pozycję.

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie przepadam za poradnikami. Tematyka powyższej publikacji również mnie nie ciekawi i ponadto twoja recenzja mówi sama za siebie, iż nie warto poświęcać tej pozycji swój czas i pieniądze, dlatego spasuje.

    OdpowiedzUsuń
  10. Niestety, nie dla mnie. Głównie dlatego, że poradnik, ale i sama tematyka średnio mnie interesuje.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja się nie interesuję ezoteryką, więc sobie odpuszczę :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ezoteryka, astrologia - to zupełnie nie moja 'bajaka'.

    OdpowiedzUsuń
  13. Raczej nie dla mnie.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  14. Ezoteryka to jedna z popularniejszych form sztuki. Nasi specjaliści zadbają o to, abyś doświadczył najlepszego serwisu oraz usługi wróżbiarskiej. Nasze usługi cechują się wysoką jakością! Sprawdź nas dzisiaj! Sprawdź http://ezoterika.pl/

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz! Jestem ogromnie wdzięczna w uczestniczeniu w życiu mojego bloga.
Komentarze anonimowe będą kasowane (proszę o przedstawianie się).